Analiza konkurencji na rynku

Analiza konkurencji

Wśród działań, jakie potrzebujemy przeprowadzić startując w dowolny typ biznesu jednym z ważniejszych jest oczywiście zbadanie naszej konkurencji i sprawdzenie czy na rynku będzie dostatecznie dużo miejsca dla nas i czy sobie poradzimy w danym miejscu z robieniem naszego biznesu. Analizę wykonać musimy na przynajmniej kilku różnych płaszczyznach, by była ona dla nas odpowiednio wiarygodna. To przede wszystkim rynek lokalny, ale również tendencje w wybieranej przez nas branży. W tym drugim przypadku dobrze jest zwrócić uwagę na to, czy sprzedaż danych usług i towarów odbywa się jedynie lokalnie czy klienci chętniej i jak bardzo chętnie decydują się na zakupu przez Internet.

W przypadku analizy lokalnej oczywiście zwrócić musimy na to jak duży kapitał posiadają firmy w okolicy w danej branży i czy również dobrze się one reklamują. Jeżeli są na tym polu słabsze od nas, będziemy mieli szansę na to, by wybić się w krótkim czasie przed nie i zyskać większą część klientów. Analiza tego w jaki sposób reklamuje się konkurencja będzie dla nas również solidną lekcją tego, w jaki sposób my to powinniśmy robić, oczywiście dokładając od siebie bardziej ciekawe i innowacyjne rozwiązania reklamowe. Im większa kreatywność, tym większa szansa na końcowy sukces po naszej stronie. Globalne analizowanie konkurencji również będzie konieczne. Oczywiście jeżeli prowadzić chcemy sklep spożywczy w małej miejscowości nie będziemy musieli tego robić, ale jeśli planujemy handel rzeczami, które również łatwo można zakupić w sieci, dobrze będzie sprawdzić jak duże jest na rynku lokalnym zainteresowanie właśnie taką formą zakupów i jak bardzo chętni będą klienci do zakupów stacjonarnych. Również analizując w tym względzie konkurencję możemy sprawdzić czy posiada ona odpowiednie kanały sprzedaży internetowej jak na przykład sklep czy własna strona WWW.

I tu również może pojawić się nasza przewaga, jeżeli nasza konkurencja zaniedbała takiego typu kwestie w reklamie. Powinniśmy jak najszybciej właśnie w taki sposób się zareklamować. Lokalizacja, umiejętna reklama, a także dobranie swojej oferty w taki sposób, by przewyższyć konkurencję, będą zwykle kluczem do sukcesu w większości branż.

Dodaj komentarz

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności Cookie policy