W zdrowym ciele zdrowy duch

zdrowy tryb życia

Wszyscy doskonale wiemy jak bardzo ważny jest sport i ruch dla naszego zdrowia. Jednak zabiegani od rana do wieczora nie mamy czasu by wprowadzić do swojego napiętego grafiku dodatkowe godziny spędzone na siłowni, bieżni czy basenie. Jeżeli jednak zależy nam na tym, żeby prowadzić zdrowy tryb życia, nie może w nim zabraknąć odpowiedniej dawki ruchu każdego tygodnia. Żeby nasz organizm funkcjonował sprawnie i żebyśmy byli zdrowi, szczęśliwi i uśmiechnięci, musimy wygospodarować czas na aktywność fizyczną. Oto kilka tricków na to jak to zrobić tak, aby nie musieć poświęcać na ruch zbyt wiele czasu, a jednak wprowadzić go do swojego życia.
Porada pierwsza: przesiądź się na rower. Jeżeli do pracy dojeżdżasz samochodem albo środkiem komunikacji miejskiej, przesiądź się na rower. Nie będziesz musiał stać w korkach, więc prawdopodobnie nie stracisz wcale dużo więcej czasu na dojazd do pracy czy na uczelnię rowerem. A w ten sposób dodasz do swojego dnia dwa krótkie treningi: rano i po południu.
Porada druga: używaj schodów zamiast windy. Wchodzenie po schodach aktywuje wiele mięśni. Jeśli więc używasz codziennie windy, żeby dostać się na czwarte piętro, wybieraj zamiast tego schody. Po jakimś czasie przestaniesz mieć zadyszkę po dojściu na górę.
Porada trzecia: polub aktywny wypoczynek. Jeżeli nie pracujesz na budowie, prawdopodobnie po pracy jesteś bardziej zmęczony psychicznie niż fizycznie. Zamiast więc leżeć przed telewizorem albo garbić się przed komputerem, weź swojego partnera za rękę i pójdzie razem na spacer albo zapiszcie się na kurs tańca. Aktywny wypoczynek nie tylko zapewni ci wartościową dawkę ruchu, ale także pozwoli twojemu umysłowi głęboko wypocząć i oderwać się myślami od pracy.
Porada czwarta: uprawiaj sport ze znajomymi. Brakuje ci czasu na sport, ponieważ nie chcesz rezygnować ze spotkań ze znajomymi? Być może da się te dwie rzeczy połączyć! Następnym razem umawiając się ze znajomymi na popołudniowe spotkanie, zamiast do baru wybierzcie się na przykład na basen albo na squasha. Nie tylko dostarczycie obie zbawiennego ruchu, ale także urozmaicicie swoje życie towarzyskie. Być może wspólne pokonywanie nowych wyzwań sprawi, że lepiej się poznacie a wasze więzi zacieśnią się.
Porada piąta: rozgrzewaj się. Codziennie po wstaniu z łóżka zrób kilka głębokich skłonów, wymachów ramionami i przysiadów. Zajmie ci to zaledwie kilka minut, a obudzisz i aktywujesz swoje ciało, dzięki czemu będzie przygotowane na wyzwania kolejnego dnia.

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności Cookie policy